Algemene voorwaarden

Algemene Voorwaarden van Bedrijven Commissie

In deze Algemene Voorwaarden worden de volgende begrippen gehanteerd:

Algemene Voorwaarden: de wettelijke regels en bepalingen die hieronder worden uiteengezet, ongeacht de vorm waarin zij ter kennis zijn gebracht.

AVG: de Algemene Verordening Gegevensbescherming (EU 2016/679), zoals van kracht in de Europese Unie, die de bescherming van persoonsgegevens regelt.

Contractant: een natuurlijke persoon of rechtspersoon die handelt in de uitoefening van een beroep of bedrijf en met wie Bedrijven Commissie een overeenkomst heeft gesloten voor het leveren van diensten.

Dienst: alle activiteiten, werkzaamheden en services die onderwerp zijn van de overeenkomst tussen Bedrijven Commissie en de contractant. Hieronder vallen onder andere diensten met betrekking tot het online presenteren en promoten van de contractant, zijn onderneming, diensten en/of website, evenals alle daaruit voortvloeiende materialen en resultaten die bestemd zijn voor de contractant.

Bedrijven Commissie B.V. de juridische entiteit Bedrijven Commissie B.V. statutair gevestigd op Paxtonstraat 3 N, 8013RP Zwolle, ingeschreven bij de Kamer van Koophandel onder nummer 95176594. Hierna te noemen Bedrijven Commissie.

Intellectuele Eigendomsrechten: alle rechten van intellectuele eigendom en daaraan gerelateerde rechten, zoals auteursrecht, merkenrecht, modelrecht, handelsnaamrecht, databankrecht en knowhow.

Overeenkomst: de juridische overeenkomst tussen de contractant en Bedrijven Commissie op basis waarvan Bedrijven Commissie diensten levert aan de contractant, inclusief eventuele bijlagen en wijzigingen.

Persoonsgegevens: de gegevens zoals gedefinieerd in de AVG, betreffende een geïdentificeerde of identificeerbare natuurlijke persoon.

Verwerkersovereenkomst: de juridische overeenkomst tussen Bedrijven Commissie (als verwerker) en de contractant (als verwerkingsverantwoordelijke), die integraal onderdeel uitmaakt van deze Algemene Voorwaarden, inclusief de daarin gehanteerde definities.

  1. Deze Algemene Voorwaarden vinden toepassing op alle offertes en overeenkomsten met betrekking tot de levering van diensten door Bedrijven Commissie aan de Contractant, ongeacht de wijze waarop deze tot stand zijn gekomen, zij het mondeling, schriftelijk, elektronisch, of op andere wijze. Door gebruik te maken van de diensten van Bedrijven Commissie, aanvaardt de contractant expliciet deze Algemene Voorwaarden.
  2. Indien een van de bepalingen van deze Algemene Voorwaarden nietig is of vernietigd wordt, blijven de overige bepalingen onverminderd van kracht.
  3. Na toepassing van deze Algemene Voorwaarden op een rechtsverhouding tussen Bedrijven Commissie en de contractant, wordt de contractant geacht bij voorbaat in te stemmen met de toepasselijkheid van de Algemene Voorwaarden op toekomstige overeenkomsten.
  4. Afwijkingen van de Algemene Voorwaarden zijn alleen geldig indien deze uitdrukkelijk schriftelijk zijn overeengekomen tussen Bedrijven Commissie en de contractant. Bij tegenstrijdigheid tussen bepalingen uit verschillende documenten van de overeenkomst geldt de volgende rangorde: 1. De Voicelog; 2. De Algemene Voorwaarden 3. Afwijkingen die schriftelijk overeen zijn gekomen.
  5. Bedrijven Commissie wijst uitdrukkelijk de toepasselijkheid van eventuele algemene (inkoop)voorwaarden van de contractant van de hand.
  6. Bedrijven Commissie behoudt zich het recht voor om deze Algemene Voorwaarden te wijzigen. De wijziging wordt bekendgemaakt via de website van Bedrijven Commissie. Indien de contractant de wijzigingen niet wenst te aanvaarden, heeft hij het recht om de overeenkomst binnen 14 dagen na bekendmaking schriftelijk op te zeggen per de datum waarop de wijziging in werking treedt.

  1. Alle aanbiedingen van Bedrijven Commissie zijn in de wettelijke bedenktijd van 14 dagen vrijblijvend, tenzij uitdrukkelijk schriftelijk of mondeling anders is overeengekomen.
  2. Alle aanvragen van de contractant zijn bindend en kunnen niet worden ingetrokken. De overeenkomst komt tot stand door aanvaarding van de aanvraag door Bedrijven Commissie of door uitvoering te geven aan de aanvraag.
  3. Bedrijven Commissie behoudt zich te allen tijde het recht voor om een aanvraag te weigeren (bijvoorbeeld indien er redelijke twijfel bestaat over de kredietwaardigheid van de contractant), zonder dat hierdoor enig recht van de contractant op schadevergoeding jegens Bedrijven Commissie ontstaat. Bedrijven Commissie is niet verplicht om haar redenen voor de weigering te vermelden.

  1. Bedrijven Commissie zal zich inspannen om de diensten, website en/of onderneming van de contractant op de overeengekomen wijze te promoten en te presenteren.
  2. Bedrijven Commissie zal zich inspannen om de dienst binnen de overeengekomen termijn en volgens de vastgestelde specificaties te leveren. De contractant erkent uitdrukkelijk dat Bedrijven Commissie geen resultaatsverbintenis aangaat. Alle opgegeven termijnen dienen echter slechts als richtlijn en zijn dus nooit fataal, tenzij uitdrukkelijk schriftelijk anders is overeengekomen.
  3. Bedrijven Commissie kan niet garanderen dat er geen storingen zullen optreden. Het zal zich echter tot het uiterste inspannen om storingen, in overeenstemming met hetgeen is bepaald in de overeenkomst, zo spoedig mogelijk te verhelpen.
  4. Bedrijven Commissie behoudt zich het recht voor om de dienst (tijdelijk) buiten gebruik te stellen (bijvoorbeeld voor onderhoud) en deze voortdurend te verbeteren en aan te passen aan de actuele stand van de techniek en ontwikkelingen in de markt, zonder dat de contractant enig recht op schadevergoeding of ontbinding heeft.
  5. Bedrijven Commissie is gerechtigd om voor de uitvoering van de dienst gebruik te maken van diensten van derden.
  6. Indien de uitvoering van de overeenkomst door Bedrijven Commissie extra werkzaamheden met zich meebrengt, of indien de contractant of eventuele derden in opdracht van de contractant extra werkzaamheden verzoeken of veroorzaken (bijvoorbeeld door het verstrekken van onvolledige/onjuiste of niet-tijdige informatie), is Bedrijven Commissie gerechtigd om alle extra bestede tijd en kosten, inclusief die van derden indien van toepassing, aan de contractant in rekening te brengen.

  1. De contractant zal zijn medewerking verlenen aan de uitvoering van de overeenkomst. Dit omvat onder meer het tijdig verstrekken van alle benodigde gegevens en materialen voor de levering van de diensten op de door Bedrijven Commissie bekendgemaakte wijze en conform de daarbij verstrekte (technische) specificaties. Bedrijven Commissie behoudt zich het recht voor om de eisen en (technische) specificaties gedurende de looptijd van de overeenkomst te wijzigen, waarbij zij de contractant per e-mail op de hoogte zal stellen van dergelijke wijzigingen.
  2. De contractant erkent een wezenlijke verplichting te hebben tot medewerking aan de realisatie van de dienst, waaronder het aanleveren van inhoud en gegevens voor publicatie. Indien de voor de uitvoering van de overeenkomst benodigde gegevens of opmerkingen niet, niet tijdig of slechts gedeeltelijk aan Bedrijven Commissie zijn verstrekt, heeft Bedrijven Commissie het recht om zonder verdere kennisgeving aan de contractant en met uitsluiting van enig recht op schadevergoeding voor de contractant, over te gaan tot de realisatie van de dienst op basis van de beschikbare elementen. Als de contractant niet of onvoldoende reageert op het verzoek om inhoud en gegevens voor de levering van de dienst aan te leveren, kan Bedrijven Commissie de onmogelijkheid van uitvoering vaststellen en de overeenkomst buitengerechtelijk ontbinden, onverminderd haar recht om nakoming van de overeenkomst te eisen. In dat geval is de contractant, ter vergoeding van de door Bedrijven Commissie geleden schade, een forfaitair bedrag verschuldigd dat gelijk is aan 100% van het nog verschuldigde totaalbedrag volgens de overeenkomst, onverminderd het recht van Bedrijven Commissie om haar werkelijke schade en kosten aan te tonen en daarvoor vergoeding te vorderen.
  3. De contractant staat ervoor in dat de in 5.1 en 5.2 bedoelde gegevens en materialen juist en volledig zijn. Hij garandeert dat het gebruik van deze gegevens en materialen door Bedrijven Commissie overeenkomt met de overeengekomen doeleinden, geen inbreuk maakt op (intellectuele eigendoms-)rechten van derden, en anderszins niet onrechtmatig is of in strijd is met de geldende wetgeving in. De contractant garandeert ook dat zijn eigen gebruik van de dienst in overeenstemming is met de overeenkomst, inclusief deze Algemene Voorwaarden, en niet onrechtmatig is of in strijd is met de geldende wetgeving in. De contractant zal zich onthouden van handelingen die de reputatie van Bedrijven Commissie en haar diensten zouden kunnen schaden. De contractant vrijwaart Bedrijven Commissie volledig tegen eventuele vorderingen tot schadevergoeding van derden, en vrijwaart Bedrijven Commissie ook voor alle kosten die zij maakt in verband met deze vorderingen.
  4. De contractant is niet gerechtigd zijn rechten of verplichtingen uit de overeenkomst over te dragen aan derden of aan derden in gebruik te geven, tenzij Bedrijven Commissie hier uitdrukkelijk schriftelijk toestemming voor heeft gegeven.
  5. De contractant zal te allen tijde voldoen aan alle door Bedrijven Commissie verstrekte richtlijnen voor het gebruik van de dienst, zoals bekendgemaakt op de website van Bedrijven Commissie.
  6. Indien inloggegevens worden gebruikt in het kader van de dienst, dient de contractant deze zorgvuldig te gebruiken en te bewaren. Bij misbruik of diefstal van de inloggegevens dient de contractant Bedrijven Commissie onmiddellijk op de hoogte te stellen, zodat Bedrijven Commissie de toegang tot de dienst kan blokkeren of andere passende maatregelen kan nemen. De contractant is aansprakelijk voor het gebruik van de dienst via zijn inloggegevens.
  7. De contractant zal te allen tijde beschikken over een actief e-mailadres en verplicht zich om Bedrijven Commissie tijdig en schriftelijk op de hoogte te stellen van enige wijziging hiervan. Indien facturen niet tijdig worden betaald door de contractant vanwege een onjuist e-mailadres of vanwege het niet kunnen afleveren van de factuur-e-mail van Bedrijven Commissie, is de Contractant hiervoor aansprakelijk. Dit geld ook voor het geval de contractant de ongewenste email en of spamfolder van de emailprovider niet controleert. Indien het vestigings- of factuuradres en/of telefoonnummer van de contractant wijzigt, dient de contractant deze wijzigingen voorafgaand aan de wijziging schriftelijk aan Bedrijven Commissie mede te delen.

  1. Voor het gebruik van de dienst is de contractant de overeengekomen vergoedingen verschuldigd. Alle verschuldigde bedragen zijn, tenzij uitdrukkelijk anders vermeld, uitgedrukt in euro's, exclusief btw en andere heffingen. De tarieven voor vermelding/registratie bij de Bedrijven Commissie staan vermeld op de website, https://bedrijvencommissie.nl/pakketten
  2. De vergoedingen kunnen bestaan uit eenmalige bedragen, jaarlijks of anderszins periodiek verschuldigde bedragen, en bedragen die afhankelijk zijn van het gebruik van de dienst. Bedrijven Commissie behoudt zich het recht voor om (een deel van) de verschuldigde vergoedingen voorafgaand aan de levering van de dienst door de contractant te laten voldoen.
  3. Bedrijven Commissie heeft het recht om gedurende de looptijd van de overeenkomst de vergoedingen te verhogen. Eventuele verhogingen zullen schriftelijk of per e-mail aan de contractant worden bekendgemaakt. De contractant heeft het recht om de overeenkomst binnen 14 dagen na deze kennisgeving op te zeggen indien (i) de verhoging van de totale waarde van de overeenkomst 50% of meer bedraagt, en (ii) de inhoud van de overeenkomst verder niet verandert. Opzegging dient schriftelijk te geschieden en gaat in op de datum waarop de verhoging ingaat. Dit opzeggingsrecht is niet van toepassing indien de verhoging van de totale waarde van de overeenkomst minder dan 25% bedraagt.
  4. Bedrijven Commissie heeft te allen tijde het recht om van de contractant een aanvullende vooruitbetaling te verlangen.
  5. Betaling dient te geschieden op de door Bedrijven Commissie aangegeven wijze. De betaling dient voorafgaand aan de levering van de dienst te zijn voldaan, of uiterlijk binnen 14 dagen na factuurdatum, tenzij schriftelijk uitdrukkelijk een andere betalingstermijn is overeengekomen. Facturen dienen binnen 14 dagen na factuurdatum te worden voldaan. Bij uitblijven van betaling ontvangt de klant een eerste herinnering, waarbij een aanvullende betalingstermijn van 5 dagen wordt gehanteerd. Indien de betaling uitblijft, volgt een tweede herinnering met een betalingstermijn van 3 dagen. Na het verstrijken van deze termijnen kan de vordering uit handen worden gegeven aan een incassobureau of gerechtsdeurwaarder, waarbij wettelijke incassokosten en rente in rekening worden gebracht conform de Wet normering buitengerechtelijke incassokosten (WIK). Eventuele opschorting of beëindiging van diensten blijft te allen tijde voorbehouden. Voor de vaststelling van de hoogte van de factuur zijn de gegevens uit de administratie van Bedrijven Commissie leidend.
  6. Contractant mag zich niet beroepen op opschorting, verrekening of aftrek.
  7. Indien de contractant niet binnen de betalingstermijn betaalt, bevindt de contractant zich zonder verdere ingebrekestelling in verzuim. Vanaf de datum van verzuim is de contractant over het openstaande bedrag een rentevergoeding verschuldigd van 1% per maand, tenzij de wettelijke handelsrente op maandbasis hoger is dan 1% per maand, in welk geval de wettelijke handelsrente verschuldigd is tot aan de datum van volledige betaling. Bij de berekening van de rentevergoeding wordt een gedeelte van een maand als een volle maand beschouwd. Bedrijven Commissie is ook gerechtigd om de dienst (tijdelijk) op te schorten totdat de volledige betaling is ontvangen.
  8. Vanaf de datum van verzuim is de contractant naast de betaling van de hoofdsom en de verschuldigde rente ook verplicht om alle buitengerechtelijke en eventueel gerechtelijke kosten te vergoeden, naast eventuele gerechtelijke kosten die in rechte zijn vastgesteld. De buitengerechtelijke kosten bedragen minimaal 15% van de hoofdsom, met een minimum van € 40,- (veertig euro).
  9. Bedrijven Commissie heeft het recht om de kredietwaardigheid van de contractant te onderzoeken. Indien nodig dient de contractant op verzoek van Bedrijven Commissie voldoende zekerheid te stellen voor de nakoming van bestaande en toekomstige verplichtingen jegens Bedrijven Commissie. Bedrijven Commissie is in dat geval gerechtigd om de dienst, of een deel daarvan, pas te leveren nadat de gewenste zekerheid is verkregen.
  10. Bedrijven Commissie heeft te allen tijde het recht om alle vorderingen op de contractant te verrekenen met alle vorderingen van de contractant, zelfs indien een vordering van Bedrijven Commissie en/of de contractant niet opeisbaar is.

  1. De intellectuele eigendomsrechten met betrekking tot de dienst, en alle resultaten daarvan, blijven eigendom van Bedrijven Commissie of van derden van wie Bedrijven Commissie het recht heeft gekregen om (een deel van) deze Diensten aan de contractant ter beschikking te stellen. Gedurende de duur van de overeenkomst verleent Bedrijven Commissie aan de contractant een niet-exclusief en niet-overdraagbaar recht om de dienst binnen zijn eigen onderneming en voor het overeengekomen doel te gebruiken.
  2. De intellectuele eigendomsrechten op alle materialen die de contractant in het kader van de overeenkomst aan Bedrijven Commissie ter beschikking stelt, blijven eigendom van de contractant of van derden van wie de contractant het recht heeft gekregen om deze materialen aan Bedrijven Commissie ter beschikking te stellen. De contractant verleent Bedrijven Commissie het onbeperkte recht om deze materialen te gebruiken in het kader van de uitvoering van de overeenkomst (dit omvat onder andere het verveelvoudigen, wijzigen of openbaar maken van deze materialen).
  3. De contractant staat ervoor in dat de door hem ter beschikking gestelde materialen geen inbreuk maken op rechten van derden en dat hij gerechtigd is om deze materialen aan Bedrijven Commissie ter beschikking te stellen. De contractant vrijwaart Bedrijven Commissie volledig tegen eventuele aanspraken en vorderingen tot schadevergoeding van derden hieromtrent, en vergoedt Bedrijven Commissie ook voor alle kosten die zij in verband met deze aanspraken en vorderingen maakt.
  4. Het is de contractant niet toegestaan om enige aanduiding met betrekking tot auteursrechten, merken, handelsnamen of andere intellectuele eigendomsrechten van Bedrijven Commissie of haar licentiegevers te verwijderen of te wijzigen.
  5. Alle gebruiksrechten die door Bedrijven Commissie in het kader van de overeenkomst worden verstrekt, vervallen automatisch bij het einde van de overeenkomst.

  1. Om de dienst te kunnen aanbieden, verwerkt Bedrijven Commissie persoonsgegevens. Bedrijven Commissie waarborgt dat de verwerking van de persoonsgegevens voldoet aan de Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG) en aan de Privacyverklaring die op de website is opgenomen (bijvoorbeeld: https://www.bedrijvenCommissie.nl/ ).
  2. Bedrijven Commissie en de contractant verbinden zich ertoe om de verwerking van persoonsgegevens te laten voldoen aan de geldende wetgeving inzake gegevensbescherming, zoals de AVG van de Europese Unie (EU 2016/679).
  3. Tenzij anders overeengekomen in de toepasselijke richtlijnen, fungeert Bedrijven Commissie als de verwerkingsverantwoordelijke. In sommige gevallen is de contractant de verwerkingsverantwoordelijke volgens de AVG en machtigt de contractant Bedrijven Commissie door akkoord te gaan met deze Algemene Voorwaarden om namens de contractant persoonsgegevens te verwerken in de rol van verwerker, zoals vereist voor de dienst. De details van de verwerking van persoonsgegevens waarbij Bedrijven Commissie optreedt als verwerker, worden uitgewerkt in een aparte Verwerkersovereenkomst die integraal deel uitmaakt van deze Algemene Voorwaarden zie website https://www.bedrijvencommissie.nl voor meer informatie.
  4. Indien Bedrijven Commissie de verwerkingsverantwoordelijke is, heeft Bedrijven Commissie het recht om algemene instructies (zoals in de toepasselijke richtlijnen) te publiceren met betrekking tot de verwerking van persoonsgegevens die de contractant moet naleven om de dienst te verkrijgen.
  5. In bepaalde diensten wordt informatie over het gebruik van de diensten door bezoekers die de website van de contractant bezoeken, verzameld via cookies en andere vergelijkbare technieken. De gebruikte cookies worden vermeld in het Disclaimer & Privacy- en Cookiestatement en/of de relevante richtlijnen van de dienst.
  6. De contractant verleent Bedrijven Commissie het recht om anonieme, statistische informatie over het gebruik van de diensten te verzamelen en te verwerken voor analyse en ontwikkeling van de diensten.
  7. Beide partijen verplichten zich tot geheimhouding van alle vertrouwelijke gegevens die zij van de andere partij ontvangen, tenzij een wettelijke plicht openbaarmaking vereist. Dergelijke vertrouwelijke gegevens mogen alleen worden gebruikt voor het doel waarvoor ze zijn verstrekt.
  8. Deze verplichting tot geheimhouding geldt ook voor werknemers en door beide partijen ingeschakelde derden ter uitvoering van de overeenkomst.

  1. Deze Algemene Voorwaarden beschrijven de rechten en plichten van Bedrijven Commissie en haar klanten met betrekking tot de veertien dagen bedenktijd. Dit recht geldt voor alle pakketten en diensten die Bedrijven Commissie aanbiedt.
    1. Recht op Bedenktijd
      Klanten hebben het recht om binnen veertien dagen na het aangaan van de overeenkomst/bevestiging c.q. ontvangen van de bevestigings/welkomstmail zonder opgave van redenen de overeenkomst te herroepen.
    2. Aanvang van de Bedenktijd
      De bedenktijd gaat in op de dag waarop de klant de bevestigings/welkomstmail van Bedrijven Commissie ontvangt.
  2. Uitoefening van het Herroepingsrecht
    1. Procedure voor Herroeping
      Om het herroepingsrecht uit te oefenen, dient de klant Bedrijven Commissie via een ondubbelzinnige verklaring (bijvoorbeeld schriftelijk per post of e-mail) op de hoogte te stellen van de beslissing de overeenkomst te herroepen.
    2. Gebruik van het Herroepingsformulier
      De klant kan gebruikmaken van het modelformulier voor herroeping, maar is hiertoe niet verplicht. Het modelformulier wordt verstrekt bij de bevestigings/welkomstmail.
    3. Gevolgen van Herroeping
      Indien de klant de overeenkomst herroept, ontvangt de klant alle betalingen die tot op dat moment zijn gedaan, inclusief leveringskosten (met uitzondering van eventuele extra kosten ten gevolge van de keuze van de klant voor een andere wijze van levering dan de door Bedrijven Commissie geboden goedkoopste standaardlevering), onverwijld en in ieder geval niet later dan veertien dagen nadat Bedrijven Commissie op de hoogte is gesteld van de beslissing van de klant de overeenkomst te herroepen.
    4. Terugbetaling
      Bedrijven Commissie betaalt de klant terug met hetzelfde valuta als waarmee de oorspronkelijke transactie is verricht, tenzij de klant uitdrukkelijk anderszins heeft ingestemd; in ieder geval zal de klant voor zulke terugbetalingen geen kosten in rekening worden gebracht.
  3. Uitzonderingen op het Herroepingsrecht
    1. Dienstverlening tijdens de Bedenktijd
      Indien de klant verzoekt om de dienst te laten beginnen tijdens de bedenktijd, verliest de klant het recht op herroeping zodra de volledige dienst is geleverd. Indien de dienst gedeeltelijk is geleverd, kan de klant evenredige kosten in rekening gebracht krijgen voor de reeds geleverde prestaties tot het moment van herroeping.
  4. Aanvullende Voorwaarden
    1. Wijzigingen en Aanpassingen
      Bedrijven Commissie behoudt zich het recht voor om deze voorwaarden te wijzigen. Eventuele wijzigingen worden ten minste 30 dagen voor de inwerkingtreding aan de klanten gecommuniceerd.
    2. Aansprakelijkheid
      Bedrijven Commissie is niet aansprakelijk voor eventuele directe of indirecte schade voortvloeiend uit het gebruik van de aangeboden diensten, behalve in geval grove nalatigheid.
    3. Toepasselijk recht
      Op deze Algemene Voorwaarden is Nederlands recht van toepassing.
  5. Voor meer informatie over het herroepingsrecht of andere vragen met betrekking tot de algemene voorwaarden, neem contact op met onze klantenservice.

  1. Bedrijven Commissie zal zich steeds inspannen om de dienst volgens de overeengekomen functionele specificaties te leveren, met uitsluiting van eventuele uitdrukkelijke of stilzwijgende garanties, toezeggingen of vrijwaringen van welke aard dan ook, met inbegrip van (doch niet beperkt tot) de uitsluiting van garanties terzake van gerechtigdheid tot (eigendoms)rechten, voldoende kwaliteit of geschiktheid voor een bepaald doel. Met name garandeert Bedrijven Commissie niet dat:
    • de Dienst ononderbroken zal werken, vrij zal zijn van virussen en gebreken en/of Storingen, en dat gebreken of Storingen (tijdig) kunnen worden verholpen;
    • Contractant met behulp van de Dienst bepaalde omzetten, klanten of traffic genereert;
    • derden niet de voor de Dienst benodigde systemen onrechtmatig (zullen) gebruiken.
  2. Bedrijven Commissie is niet aansprakelijk voor enige schade, verlies, of kosten, direct of indirect, geleden door de contractant, tenzij deze schade het gevolg is van opzet of grove nalatigheid aan de zijde van Bedrijven Commissie. Onder 'opzet' wordt verstaan het bewust en doelgericht handelen of nalaten met de intentie om schade te veroorzaken. Onder 'grove nalatigheid' wordt verstaan een ernstige mate van onzorgvuldigheid die een redelijk bekwaam en redelijk handelend bedrijf niet zou vertonen onder vergelijkbare omstandigheden. In het geval van aansprakelijkheid is Bedrijven Commissie uitsluitend verantwoordelijk voor directe schade, met een maximum tot het bedrag dat de contractant aan Bedrijven Commissie heeft betaald voor de geleverde diensten. Directe schade omvat uitsluitend: de redelijke kosten voor het vaststellen van de oorzaak en omvang van de schade, de redelijke kosten voor herstel van de gebrekkige prestatie conform de overeenkomst, en de redelijke kosten ter voorkoming of beperking van schade, voor zover de contractant kan aantonen dat deze kosten hebben geleid tot beperking van de directe schade
  3. De totale aansprakelijkheid van Bedrijven Commissie bedraagt nooit meer dan het totaal van de voor de betreffende dienst door contractant te betalen vergoeding. Als er sprake is van een overeenkomst met een looptijd van meer dan één jaar, dan wordt de vergoeding vastgesteld op het totaal van vergoedingen voor het, op het moment dat de tekortkoming zich voordoet, lopende jaar. In geen geval zal de totale vergoeding meer bedragen dan € 500,- per gebeurtenis. Daarbij wordt een reeks van gebeurtenissen als één gebeurtenis beschouwd.
  4. Onder directe schade wordt uitsluitend verstaan:
    • de kosten die de contractant redelijkerwijs heeft moeten maken om de tekortkoming van Bedrijven Commissie te herstellen of op te heffen, zodat de prestatie van Bedrijven Commissie wel aan de overeenkomst beantwoordt;
    • redelijke kosten voor het langer operationeel houden van het oude systeem van de contractant, verminderd met de besparingen;
    • redelijke kosten ter voorkoming of beperking van zulke schade en redelijke kosten ter vaststelling van de oorzaak en omvang daarvan.
  5. Iedere aansprakelijkheid van Bedrijven Commissie voor indirecte schade, waaronder begrepen maar niet beperkt tot gevolgschade, winstderving en omzetderving, is uitgesloten.
  6. Bedrijven Commissie is in geen geval aansprakelijk voor schade aan de zijde van contractant welke is veroorzaakt door derden, die al of niet gebruik maken van de dienst.
  7. Elk recht van schadevergoeding op grond van dit artikel vervalt, als niet binnen 3 (zes) maanden na het moment waarop de schade zich heeft voorgedaan een rechtsvordering daartoe door of namens de contractant is ingesteld.

  1. Bedrijven Commissie is gerechtigd de uitvoering van de overeenkomst, geheel of gedeeltelijk, op te schorten als contractant te kort schiet in de nakoming van zijn verplichtingen uit de overeenkomst, of als Bedrijven Commissie het vermoeden heeft dat contractant in strijd handelt met artikel 5, 7.3 of 7.4, of gegronde vrees heeft dat contractant niet kan voldoen aan zijn betalingsverplichting, onverminderd enig ander aan Bedrijven Commissie toekomend recht. Gedurende de periode van opschorting blijft de verplichting tot betaling van de vergoedingen onverkort bestaan.
  2. Zodra contractant alsnog de overeenkomst nakomt en/of voldoende zekerheid stelt ter voldoening van zijn verplichtingen, zal Bedrijven Commissie de opschorting opheffen. Bedrijven Commissie is gerechtigd om voor de opheffing van de opschorting een redelijke vergoeding in rekening te brengen.

  1. Tenzij uitdrukkelijk anders overeengekomen, wordt de overeenkomst aangegaan voor een initiële periode van één (1) jaar.
  2. Onverminderd alle overige rechten, zijn partijen gerechtigd de overeenkomst zonder rechterlijke tussenkomst en zonder ingebrekestelling geheel of gedeeltelijk met onmiddellijke ingang te ontbinden indien de andere partij:
    • surseance van betaling heeft aangevraagd of dit aan deze is verleend;
    • in staat van faillissement is verklaard of een faillissementsaanvraag is ingediend.
  3. Onverminderd haar overige rechten en zonder schadeplichtig te zijn, is Bedrijven Commissie gerechtigd de overeenkomst met onmiddellijke ingang op te zeggen of buitengerechtelijk te ontbinden indien contractant:
    • niet voldoet aan haar verplichtingen uit artikel 5, 7.3 of 7.4;
    • op een andere wijze toerekenbaar tekortschiet in de nakoming van een verplichting uit hoofde van de overeenkomst en zulk tekortschieten, na deugdelijk schriftelijk in gebreke te zijn gesteld, niet binnen een redelijke termijn herstelt.
  4. Opzegging of ontbinding van de overeenkomst ontslaat contractant nimmer van enige betalingsverplichting ter zake van al door Bedrijven Commissie geleverde diensten. Bedragen die Bedrijven Commissie voor de beëindiging heeft gefactureerd in verband met hetgeen zij al ter uitvoering van de overeenkomst heeft verricht of geleverd, worden op het moment van de beëindiging direct opeisbaar.
  5. Direct na beëindiging van de overeenkomst retourneert contractant al hetgeen Bedrijven Commissie in het kader van de overeenkomst aan contractant ter beschikking heeft gesteld en staakt contractant het gebruik van de dienst.
  6. De bepalingen die naar hun aard bestemd zijn om beëindiging van de overeenkomst te overleven, blijven ook na zulke beëindiging onverminderd van kracht.

Wij begrijpen dat onze diensten niet altijd aan uw verwachtingen kunnen voldoen, en we streven ernaar om eventuele zorgen die u heeft, aan te pakken. Als u na 12 maanden geen merkbare verbetering ziet in uw vindbaarheid, kunt u een terugbetaling aanvragen. Hieronder vindt u de stappen voor het aanvragen van een terugbetaling:

Controleer de geschiktheidscriteria

  1. Zorg ervoor dat uw verzoek om terugbetaling binnen de vastgestelde periode van een maand na 12 maanden na de datum van uw eerste betaling valt.
  2. Terugbetalingen zijn alleen van toepassing als de dienst niet aan de overeengekomen normen of resultaten heeft voldaan.
  3. Enkele voorbeelden (maar niet uitsluitend tot) die geldig zijn voor een terugbetalingsverzoek zijn meetbare en aantoonbare zoals:
    • Verkeer meetbaar via een short URL met tracking dashboard;
    • Verkeer meetbaar via een Google Analytics campagne en UTM-source (backlinks, referral traffic);
    • Website ranking op o.a. Google en Bing;
    • A/B testing o.b.v. verzamelde statistieken;
    • Advertenties die specifiek Bedrijven Commissie betrekken middels kortingscodes (“alleen via ons profiel op Bedrijven Commissie”) en aantoonbaar niet elders gebruikt zijn;
    • Spam Score n.a.v. succesvolle kwalitatieve linkbuilding.

De ondernemer heeft volledige regie (binnen de normen en (algemene voor)waarden van de Bedrijven Commissie) over het bedrijfsprofiel. Als er, naar aanleiding van het niet gebruiken van de functionaliteit zoals Bedrijven Commissie ze aanbiedt, geen verbetering aantoonbaar is, is een terugbetaling onder de Algemene Voorwaarden niet van toepassing.

Wij testen periodiek hoe uw website reageert om vergelijkend onderzoek te ondersteunen.

Bedrijven Commissie accepteert geen terugbetalingsverzoeken vanwege wijzigingen in het algoritme van zoekmachines, de prestaties van uw eigen website (zoals bereikbaarheid, kwaliteit van teksten en responstijden) of het voortijdig opschorten van uw bedrijf of diensten die direct invloed hebben op de website.

Bereid uw terugbetalingsverzoek voor

Stel een gedetailleerde uitleg op van de redenen voor uw ontevredenheid. Voeg specifieke gevallen of bewijzen toe waaruit blijkt dat onze dienst niet aan de verwachte normen heeft voldaan. Dit zal ons helpen uw verzoek efficiënter te verwerken.

Dien uw terugbetalingsverzoek in

Stuur uw terugbetalingsverzoek per e-mail naar onze Klantenservice via klantenservice@bedrijvencommissie.nl. Zorg ervoor dat u uw bedrijfsnaam, contactgegevens, de datum van de eerste betaling en relevante documentatie ter ondersteuning van uw claim vermeldt.

Beoordeling van terugbetalingsverzoek

Onze restitutieafdeling zal uw verzoek en de verstrekte documentatie beoordelen. We streven ernaar om binnen 10 werkdagen op alle terugbetalingsverzoeken te reageren. Gedurende deze tijd kunnen we contact met u opnemen voor aanvullende informatie indien nodig.

Goedkeuring en Verwerking van Terugbetaling

Als uw terugbetalingsverzoek wordt goedgekeurd, zullen we de terugbetaling binnen 14 werkdagen verwerken naar de oorspronkelijke betaalmethode. U ontvangt een bevestigings/welkomstmail zodra de terugbetaling is verwerkt.

Beroepsproces

Als uw terugbetalingsverzoek wordt afgewezen en u van mening bent dat deze beslissing onjuist is, kunt u in beroep gaan door contact op te nemen met onze Compliance-afdeling via klantenservice@bedrijvencommissie.nl. Voeg uw oorspronkelijke terugbetalingsverzoek en eventuele aanvullende informatie toe die uw beroep kan ondersteunen.

Wij zijn toegewijd aan het waarborgen van klanttevredenheid en waarderen uw begrip en medewerking bij het volgen van deze procedures. Voor vragen of verdere hulp kunt u contact opnemen met ons Klantenserviceteam via klantenservice@bedrijvencommissie.nl

Met deze richtlijnen hopen we een duidelijk en transparant proces te bieden voor klanten die een terugbetaling willen aanvragen, zodat het proces soepel en eerlijk verloopt.

  1. Bedrijven Commissie is gerechtigd zonder voorafgaande (schriftelijke) toestemming van de contractant de rechten en verplichtingen uit de overeenkomst (geheel of gedeeltelijk) over te dragen aan haar dochter- of groepsmaatschappijen, aan een derde (bijvoorbeeld in geval van overgang van onderneming) of in onder aanneming uit te besteden. Op de overeenkomst is Nederlands recht van toepassing.
  2. Alle geschillen die voortvloeien uit de overeenkomst zullen worden voorgelegd aan de bevoegde rechter te Zwolle.
Scrollen